januar 2010

25.01.10
50 l såjord innkjøpt i dag, Felleskjøpet.
Jeg undres på hvordan hagen har tålt januarværet. Det meste av måneden har det vært barfrost, helt ned i minus 15 grader (og da stoppet varmepumpa...), den lille sneen som kom forsvant i et fire-fem milde grader straks etter, og nå er det et par millimeter. Men i morgen er det meldt ekstremvær styrke 30, regn og sludd og sne, og kaldt til helga.

19.01.10
En bestilling til Thompson & Morgan like over nyttår (hadde tilgodelapp ...) inneholdt frø til helleborus purpurascens. Frøene ble sådd omgående, for de skal stå i omkring 20 grader i 3 måneder, etterfulgt av 3 måneder i kjøleskap. Jeg har forsøkt helleborus før, uten en eneste spire. Frøene skal egentlig sås helt ferske, men jeg prøver nå likevel.

01.01.10
Jeg gjør et nytt forsøk på å føre hagedagbok som blogg.
Tradisjonen tro fikk vinstokken sin nyttårsbeskjæring. Årets siste løkplanting (!) i potter i hagestua: Tulipa dasystemon tarda med blå muscari armeniacum, og tulipa 'Groenland'. Jeg er redd for at rosmarinen, som har klart seg i potta hele høsten, har fått litt for mye tørke i desember. Har vannet, så får vi se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar